Žebříček nejnavštěvovanějších českých památek za rok 2016

[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur

Zajímavosti

Návštěvnost turistických cílů v ČR loni rostla

Nejnavštěvovanějším turistickým cílem roku 2016 byl Pražský hrad. Vyplývá to z žebříčku návštěvnosti turistických cílů, který sestavila agentura CzechTourism.

 

Na Pražský hrad zavítalo celkem 2,1 milionu návštěvníků, což bylo meziročně o 12 % více. Polepšily si i další cíle turistů. U deseti nejnavštěvovanějších památek Česka rostla návštěvnost často i dvouciferným tempem.

 

„Výsledky potvrzující zvýšení návštěvnosti turistických cílů v České republice mě potěšily, stejně jako početné zastoupení našich regionů v první padesátce nejvyhledávanějších míst českých a zahraničních návštěvníků. Je proto nutné nadále intenzivně propagovat naši zemi, s důrazem na zajímavosti jednotlivých regionů, aby nastolený trend pokračoval i v dalších letech,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

 

Na druhé příčce se stejně jako loni umístila lanová dráha na Petřín. Ta za loňský rok svezla téměř 1,8 milionu návštěvníků, což bylo o 19 % více než v roce předchozím. Významný nárůst zaznamenala i většina dalších objektů v první desítce. Například pražské ZOO, která skončila na třetím místě, vzrostla meziročně návštěvnost o 10 %, na celkových 1,4 milionu návštěvníků.

 

Do žebříčku nejnavštěvovanějších památek Česka se promítlo i postupné rozšiřování portfolia dotazovaných objektů. V první desítce se tak vloni nově objevil Aqualand Moravia.

 

„Aktuálně zjišťujeme návštěvnost téměř 600 objektů z celé republiky a postupně se snažíme databázi doplňovat. Kromě kulturních památek a hradů či zámků sledujeme i návštěvnost technických památek, některých zážitkových atrakcí, ale třeba i jaderných elektráren,“ uvedla Markéta Vogelová, ředitelka Institutu turismu agentury CzechTourism.

 

U převážné většiny objektů letos podle Vogelové návštěvnost rostla, mnohdy i o desítky procent. Pokles počtu návštěvníků se objevil jen zřídka, a zpravidla souvisel se změnou organizace prohlídek, či způsobu počítání návštěvníků. Ty totiž každý objekt počítá trochu jinak.

 

„Základem je zpravidla počet prodaných vstupenek. V závislosti na marketingové politice konkrétního objektu se dále započítávají například návštěvníci různých akcí, některé objekty mají více návštěvnických okruhů, nebo třeba vykazují souhrnně návštěvnost více poboček provozovaných například jedním muzeem,“ přibližuje Vogelová. Zcela sjednotit způsob počítání návštěvníků podle ní není proveditelné. CzechTourism se proto orientuje hlavně na sledování trendů v čase, nikoliv na vzájemné pořadí objektů, které je vzhledem k odlišné metodice spíše orientační.

 

Źebříček nejnavštěvovanějších českých památek za rok 2016 je k dispozici na http://www.czechtourism.cz/pro-media/tiskove-zpravy/navstevnost-turistickych-cilu-vloni-rostla/

 

 

Zdroj: Tisková zpráva agentury CzechTourism

 

 

14.06.2017

HOLIDAY WORLD & REGION WORLD 2024

Trendy cestovního ruchu na HOLIDAY WORLD & REGION WORLD už brzy! Veletrh se uskuteční již tento víkend!

11.03.2024

Německo: Stávka dopravy 12.-13. března

Ve dnech 12. a 13. března proběhne stávka Německých drah a letecké společnosti Lufthansa.

11.03.2024

Zela Aviation

Komerční sdělení Zela Aviation

11.03.2024

Izrael - zmírnění doporučení MZV

MZV ČR dnes upravilo doporučení k cestám do Izraele, a to benevolentnějším směrem.

21.02.2024

Sports Events 365 – nabídka vstupenek na sportovní akce a koncerty

Komerční sdělení společnosti Sports Events 365.

12.01.2024

123456789
314 položek, 63 stránek
Monatour Interhome CK Plus Tour SnowTrex Ludor
Go Afrika CK Eva AnChoice CK Consultour
Vytvářím objednávku...