Aktuální informace z cestovního ruchu, doporučení k cestám, statistiky, analýzy

[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur

Zajímavosti

Viceprezident AČCKA Tomáš Cikán v rozhovoru pro C.O.T.

Cestovku, jejíž jméno má zvuk, si lidé najdou. Viceprezident AČCKA a majitel cestovní kanceláře ESO travel Tomáš Cikán poskytl rozhovor pro odborný časopis C.O.T.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cestovkám se loni – alespoň podle jejich vyjádření pro média – nadprůměrně dařilo. Předpokládám, že ESO travel nebude výjimkou…

 

V hodnocení globálního vývoje bych byl opatrný. Je totiž nezpochybnitelný fakt, že prodeje zájezdů přes klasické cestovní kanceláře celosvětově klesají. Proč by měl být český trh výjimkou? Ano, některým touroperátorům prodeje vzrostly, ale na druhé straně několik desítek cestovek dobrovolně ukončilo touroperátorskou činnost. Nicméně je fakt, že nám se loni dařilo skvěle, dosáhli jsme vůbec nejlepších hospodářských výsledků za celou historii firmy. Dílem díky vývoji měnových kurzů, především ale v důsledku přerodu ESO travel z globální cestovní kanceláře na cestovku specializovanou na mimoevropské exotické zájezdy. Tento proces jsme započali v roce 2012 a letos jej završíme. V praxi to znamená, že ukončíme prodej pobytových zájezdů, které ještě před pěti lety tvořily polovinu našich tržeb. Ponecháme si jen pár nejzajímavějších cílů ve Francouzské Polynésii, Oceánii a Indickém oceánu, kam budeme dál pořádat luxusní pobytové zájezdy pro naše stálé klienty. Tato změna je odrazem mého přesvědčení, že význam pro nás mají do budoucna zájezdy poznávací. Právě u nich se totiž může projevit profesionalita cestovní kanceláře, její know-how či kreativita. V době internetu není problém poskládat pobytový zájezd, zájezdy poznávací jsou ale závislé na kontaktech a osobních vazbách, které přes internet nevybudujete. A druhým naším pilířem jsou incentivní zájezdy, které zajišťujeme pro řadu významných tuzemských i nadnárodních firem.

 

Zaměřením na poznávací zájezdy dokreslujete trend, o kterém v tomto čísle píšeme, a sice růst poptávky po okrajových produktech cestovního ruchu…

 

Ano, v dnešní době nemůžeme čekat na klienta, který půjde náhodou kolem, a napadne ho koupit si zájezd. Chceme-li být úspěšní, musíme hledat cesty, jak efektivně oslovit a zaujmout takovéto úzce specializované cílové skupiny. Nicméně musíme si také uvědomit, že vnímání toho, co je okrajové či menšinové, se v průběhu času mění. Před dvaceti lety jsme jako naprostou kuriozitu nabízeli složitou cestu na Antarktidu, kterou si i kvůli zhruba 600tisícové ceně mohl dovolit jen málokdo. A dnes? Již za pár dnů (pozn. red.: rozhovor se odehrál v půli ledna) nám na Antarktidu, resp. na plavbu podél jejích břehů, odlétá víc než dvacetičlenná skupina klientů, kteří si za svých 150 000 užijí naprosto pohodlné cestování.

 

Text celého rozhovoru naleznete ZDE .

20.02.2018

HOLIDAY WORLD & REGION WORLD 2024

Trendy cestovního ruchu na HOLIDAY WORLD & REGION WORLD už brzy! Veletrh se uskuteční již tento víkend!

11.03.2024

Německo: Stávka dopravy 12.-13. března

Ve dnech 12. a 13. března proběhne stávka Německých drah a letecké společnosti Lufthansa.

11.03.2024

Zela Aviation

Komerční sdělení Zela Aviation

11.03.2024

Izrael - zmírnění doporučení MZV

MZV ČR dnes upravilo doporučení k cestám do Izraele, a to benevolentnějším směrem.

21.02.2024

Sports Events 365 – nabídka vstupenek na sportovní akce a koncerty

Komerční sdělení společnosti Sports Events 365.

12.01.2024

123456789
314 položek, 63 stránek
Monatour Interhome CK Plus Tour SnowTrex Ludor
Go Afrika CK Eva AnChoice CK Consultour
Vytvářím objednávku...