Aktuální informace z cestovního ruchu, doporučení k cestám, statistiky, analýzy

[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur

Novinky

Letecké společnosti se zavázaly k respektování práv spotřebitelů

 

Šestnáct významných leteckých společností na evropském trhu se přihlásilo k větší transparentnosti, lepší informovanosti a včasnému odškodnění cestujících v případě zrušení letu na základě iniciativy Evropské komise. Komise v prosinci 2020 upozornila orgány pro spolupráci v oblasti ochrany spotřebitele (CPC, Consumer Protection Cooperation network), aby se zabývaly praktikami několika leteckých společností v situacích rušení letů a navrácení výdajů cestujícím v souvislosti s pandemií COVID-19.

 

Do dialogů byly zapojeny tyto letecké společnosti: Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling a Wizz Air.

 

Z tiskového sdělení Komise vyplývá, že letecké společnosti přijaly následující závazky:

  • zbývající žádosti o kompenzace byly v naprosté většině případů vyřízeny a peníze by měly být cestujícím vráceny dle právních předpisů EU;
  • cestující budou přehledně informováni o svých právech v případě zrušení letu leteckou společností;
  • letecké společnosti budou ve své komunikaci s cestujícími jasně odlišovat zrušení letu leteckou společností (a z toho vyplývající zákonná práva cestujícího) od zrušení cesty pasažérem (a smluvními právy, která se vztahují na cestujícího v těchto případech podle přepravních podmínek letecké společnosti);
  • letecké společnosti budou ve svých sděleních určených cestujícím (na internetových stránkách, e-mailem aj.) řádně informovat o všech alternativách v případě zrušení letu: přesměrování letu, vrácení peněz, a to i ve formě poukazu, pokud tuto možnost letecká společnost nabízí;
  • cestujícím mohou být vráceny peníze ve formě poukazu, pouze pokud si tuto možnost výslovně zvolí; většina leteckých společností se shodla na tom, že nevyužité poukazy, které byly cestujícím v počátečních fázích pandemie vydávány, mohou být proplaceny, pokud si tak cestující přeje;
  • cestující, kteří si rezervovali let přes zprostředkovatele a mají potíže s proplacením financí od tohoto zprostředkovatele, se mohou obrátit na leteckou společnost a požádat o vypořádání napřímo; letecké společnosti by měly cestující o této možnosti a souvisejících podmínkách žádosti informovat na svých internetových stránkách.

 

Orgány pro spolupráci v oblasti ochrany spotřebitele v tuto chvíli ukončují jednání se všemi leteckými společnostmi, ale budou i nadále sledovat, zda jsou závazky řádně dodržovány. Zároveň budou monitorovat možné nekalé obchodní praktiky některých zprostředkovatelů, zejména ve způsobech informování klientů o podmínkách a poplatcích za jejich služby.

 

Ačkoliv je tato iniciativa pozitivně vnímána celým trhem, prohlášení leteckých společností se netýká letů rezervovaných v rámci balíčku cestovních kanceláří. Letecké společnosti tak přenáší svou odpovědnost na touroperátory, kteří realizaci letů nemohou nijak ovlivnit.

 

 

Ing. Kateřina Nemravová

Office / Account manager AČCKA

27. 10. 2021

zpracováno pro CELÝOTURISMU.cz

01.11.2021

123456789
320 položek, 64 stránek
 
Dovolená s ESO travel

 

Monatour Interhome CK Plus Tour Doma Nuda Ludor
CK Mayer & Crocus Go Afrika CK Eva SnowTrex AnChoice
Vytvářím objednávku...