Aktuální informace z cestovního ruchu, doporučení k cestám, statistiky, analýzy

[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
[[SKUDER_TITLE]]
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur

Novinky

Reakce AČCKA na vyjádření J. Papeže na iDnes.cz

 

Předkládáme komplexní podobu reakce AČCKA zaslané do redakce iDnes.cz a článek s doplněním této reakce k původnímu rozhovoru.

 

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/rozhovor-jan-papez-asociace-cestovnich-kancelari.A200901_130913_ekonomika_fih

 

Reakce AČCKA, která byla zaslána do redakce iDnes.cz:

 

  1. Cestovní kanceláře nedostaly žádnou pomoc od státu

Zásadní pomocí státu cílenou na činnost cestovních kanceláří bylo přijetí zákona „Lex Voucher“ který zavedl mechanismus odloženého čerpání služeb a zákonnou možnost cestovních kanceláří vydávat zákazníkům poukaz na zájezd místo navrácení vložených finančních prostředků v případě nemožnosti realizovat zájezd z důvodů vyšší moci. Tento zákon byl přijat na základě volání profesních asociací po vzoru jiných členských zemí EU jako rozhodující pomoc státu pro přežití cestovních kanceláří. Bez existence tohoto zákona by došlo k řetězovým úpadkům cestovních kanceláří a možnému zhroucení celého sektoru. Faktem však je, že stát na rozdíl od hotelů či lázeňských zařízení neposkytl cestovním kanceláří a agenturám, které představují nejvíce postižený obor koronavirovou pandemií, žádnou přímou finanční pomoc.

 

  1. Klient by měl nést spoluúčast na zrušených zájezdech

Úvahu na zpětné zavedení finanční spoluúčasti klientů na zrušených zájezdech považujeme za zcela nepřípustnou a vnímáme ji jako čistě osobní postoj pana Papeže. Pro takovýto postup neexistuje žádná opora v zákoně a princip by postrádal jakoukoliv legitimitu. Za AČCKA odmítáme, že by osobní názor pana Papeže odrážel postoj cestovních kanceláří, kterým se myšlenka naopak jeví jako absurdní a nabourávající důvěru zákazníků, o kterou cestovní kanceláře ze své podstaty usilují. Závazky za zrušené zájezdy byly vůči zákazníkům vypořádány vrácením vložených finančních prostředků, vydáním poukazů na zájezd, přesměrováním na jinou destinaci či úhradou odstupného ze strany zákazníka. Spoluúčast zákazníků nelze ze zákona vyžadovat a za AČCKA ji považujeme za neetickou.

 

  1. Úvěrování cestovních kanceláří u českých bank v programech COVID

Je pravdou, že procento úspěšných žadatelů z řad cestovních kanceláří a agentur nebylo příliš vysoké a přes úvěrové programy COVID se tak nepodařilo zajistit dostatek likvidity, které se cestovním kancelářím nedostává. Jen z veřejně dostupných informací uveřejněných na stránkách MPO vyplývá, že k 14.7. bylo procento příjemců úvěrů Covid I a II z řad cestovních kanceláří vyšší než uváděné 1%. Úvěrové programy však ještě nedoběhly, a tedy není možné hovořit o konkrétním procentním vyjádření úspěšnosti žadatelů za obor cestovních kanceláří a agentur.

 

S pozdravem

 

Asociace českých cestovních kanceláří a agentur

 

 

03.09.2020

123456789
305 položek, 61 stránek
 
 
Dovolená s ESO travel
 

 
 

 

Invia Skalla Aeolus Zájezdy.cz Eso Travel Travel 2002 Monatour Interhome Italia travel Jokratour
CK Mayer & Crocus Nemo Tour PTTours Geovita Nean tour CK Eva SnowTrex Go Afrika Geops Ludor
Vytvářím objednávku...